مهمترین مشکل نظام اموزش وپرورش شهرستان جوین
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

شاید اکنون بتوان گفت که هرکس با بزرگترین کتابخانه ، بزرگترین پایگاه اطلاعات علمی و اموزشی و حتی پرورشی ، بزرگترین مرگز بهره بهره برداری اداری (یعنی اینترنت )  بی گانه باشد نخواهد توانست که با علم روز و تکنولوژی روز دنیا خود را به غافله برساند.
یقینا هرکس بتواند از اینترنت استفاده کند ، می تواند تجارب تمام اهل فن ودانش را به عهده خویش دراورده و از انها در اموز ش خود در کلاسهای درس استفاده کند .
در مناطقی که کمتر توسعه یافته از نظر امکانات اموزشی به حساب می ایند می توان با فضای مجازی تمام امکانات و تکنولوژی روز دنیارا دریک مدرسه دور افتاده پیاده کرد واز تمام عواید ان که کتابخانه ، از مایشگاه ، فن و تجربه درهرزمینه ، تاریخ ، تمدن ، اجتماع ، فلسفه ، فیزیک وشیمی و تمامی مباحث بسیار پیشرفته ، مقالات علمی و پایان نامه های معتبر جها ن ، دنیای الکترونیک ، مباحث سیاسی و اجتماعی ، هنری وفرهنگی و نماز و ارتباط با مراجع عظام تقلید و تمامی سایت های ارزشی وعلمی بهره جست !!!؟
ولی واقعا در بهره برداری از این امکانات عظیم که در بناگوش همه مسئولین و متولیان اموزش وپرورش قراردارد استفاده می شود !!!
 ایا شده است که دبیری ملزم شود تا برای تدریس کلاس خود ، مباحث درس خود را از کاملترین طرح درس که بماند بلکه  اطلاعات اصلی مربوط به درس بهره جوید !!!؟؟
ایا شده است که برای ارتباط مدیران و معاونان ودبیران نیازی به حضور فیزیکی ورفت وامد نباشد و ازطریق یک سایت همه اطلاعات را انتقال داد ، همه نقد ها را نمود و گزارش کار ها را ارائه کرد و .....
متاسفانه درشهرستان جوین قریب به 80% وشاید بیشتر مدیران مجتمع ها و مدارس و واحد ها اموزشی وحتی دبیران با اینترنت این منبع عظیم علم و عمل بی گانه بوده و حتی در بهره جویی از ساده ترین نیازمندیهای خود که همان بخشنامه ها باشند عاجزند !!!/
 با این حال چگونه از چنین مدیرانی انتظاراست که بتوانند فضای تحقیقات ، فضای رقابت ، فضای تلاش را در مدرسه نهادینه کنند و وقتی هم صحبت از تکنولوژی می شود معمولا فکر واندیشه همه متولیان به یک اپک ویا ویدئو پروژکتور می رود ، اهدا ویا خرید می نمایند درصورتی که اصل موضوع یعنی اینترنت را فراموش می نمایند .

تازمانیکه دبیر ویا مدیر نتواند از اینترنت بهره جوید چگونه می تواند پاور پوینت تهیه کرده وازطریق ویدئو پرژکتور به دیگران منتقل کند !!!

بهرحال وظیفه دانستم تا این مشکل که شاید در کل استان هم به یک شکل باشد گوشزد کنم تا  در انتخاب وچینش مدیران لااقل از افرادی استفاده شود که دستانشان از چندین کلید که انها را به کل علم ومعلومات واخبار و احادیث و سننن وتکنولوژی نترسد !!!
باورکنید که وقتی مدارس را لمس می کنید متوجه می شوی که چگونه امکانات بیهوده بلااستفاده رها می شوند !!!
 درصورتی که مدیریت اموزش وپرورش و سیستم این نگاه را دارد ولی حیف که متولیان اصلی اموزش وپرورش یعنی مدیران هیچ اطلاعی از عصر اتباطات و معلومات و ....که در نزدیکی انهاست ندارند !!
 
تاجاییکه بهترین سوالات در بهترین بانک سوالات به هزاران زبان قابل فهم وبه هزران شیوه وجود دارد ولی معلم زمان خود را صرف میکند تا سوال بنویسد ، سوالی که نه استانداراست ونه قابل فهم (گاها)

امید است درچینش مسئولین مدارس که مستقیما با دانش اموز برخورد دارند وباید معلومات را انتقال دهند وبتوانند معلومات را جمع اوری کنند وبتوانند خودرا به یک محقق تبدیل نموده تا از دبیران بخواهند که از روشهای برتر تدریس که انواع بیشمار ان در همین دهکده جهانی وجود دارد تجدید نظر شود، ویا بتوانند مدیران را به ان نقطه که باید یک مسئول واحد اموزشی بداند برسانند.





:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: